Two cents wint zilver op PRGN 2020 Best Practice Awards

Het Public Relations Global Network (PRGN) heeft gisteren de winnaars van de Best Practice Awards 2020 bekendgemaakt tijdens het PRGN Awards Gala, virtueel bijgewoond door de aangesloten PR-bureaus over de hele wereld. Two cents, het Belgische PR-bureau binnen het netwerk, ontving er de Silver Award in de categorie “Integrated Campaigns” voor de 360° after-lockdown communication campaign voor de klant BCCMA, de Belgian Caravan-Camping and Motorhome Association. 

Met de PRGN-awards viert het netwerk elk jaar het uitstekende werk van hun leden en biedt het tegelijkertijd inspiratie en ideeën voor toekomstig werk. 

« Ik ben énorm fier deze award in ontvangst te mogen nemen », glundert Frédéric François, General Manager van Two cents. « Wereldwijd als tweede beste case naar voren komen is een hele eer en de kers op de taart voor het harde werk van heel het team. » 

De winnende campagne in a nutshell 

De campagne liep van mei tot eind juli en had als doel de voordelen van reizen met een camper of caravan te promoten, vooral in dit COVID-19-tijdperk en (potentiële) klanten opnieuw de weg te wijzen naar de showrooms van de leden van de BCCMA na de lockdown. 

Er werd een uitgebreide communicatiestrategie ontwikkeld waarbij zowel online als offline media werd ingezet. Er werden radiospots en animatievideo’s bedacht en uitgezonden, er liepen online campagnes op Facebook en Instagram, de website kreeg een nieuwe landingspagina, nieuwsbrieven gingen de deur uit, inspirerende testimonials werden verzameld, affiches werden ontworpen en verspreid en de actie kon rekenen op heel wat aandacht in zowel de geschreven als de audiovisuele pers. ​ 

De campagne bleek een schot in de roos. Niet alleen was het bereik énorm, de officiële Belgische statistieken van camper- en caravanregistraties - die nauw verband houden met het aantal verkopen – toonden een explosieve stijging in aantallen sinds de opening van de showrooms na de lockdown en doorheen de loop van de campagne. 

« Kijken hoe collega's over de hele wereld uitdagingen hebben aangepakt en opgelost, is vaak een grote stap om nieuwe oplossingen voor je eigen taken te vinden. Onze Awards zijn dus het delen van kennis op zijn best », besluit Robert Bauer, president van PRGN. 
Kirsten Van Pee

Kirsten Van Pee

Managing Partner, Two cents

Share

Meest recente verhalen

Website preview
Vijfde editie Gallery Days 
Een persevenement op het kruispunt van bouw, wonen en design  
media.twocents.be
Website preview
Thema's BATIBOUW in de praktijk
BATIBOUW opent over een dikke week de deuren. De exposanten kijken ernaar uit de bezoekers te verwelkomen en te helpen bij hun (ver)bouwproject. Naar goede gewoonte is BATIBOUW op de hoogte van de laatste ontwikkelingen binnen de bouwsector en schuift het enkele inhoudelijke thema's naar voren die cruciaal zijn voor de toekomst. Zo focust de beurs dit jaar op betaalbaar wonen en op nieuwe bouw- en woonvormen, zoals tiny houses, co-housing, off-site en modulair bouwen.
media.twocents.be
Website preview

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Two cents

Two cents is een in Brussel gevestigd communicatiebureau, gespecialiseerd in content marketing, PR, media- en digitale campagnes. Het team van 13 creatieve communicatieprofessionals helpt bedrijven bij het promoten van hun merken, producten en diensten, het genereren van leads, en het verhogen van hun omzet.

Neem contact op met

Auguste Reyerslaan 207 bus 4 1030 Brussel

+32 2 773 50 20

info@twocents.be

www.twocents.be