Two cents wint zilver op PRGN 2020 Best Practice Awards

Het Public Relations Global Network (PRGN) heeft gisteren de winnaars van de Best Practice Awards 2020 bekendgemaakt tijdens het PRGN Awards Gala, virtueel bijgewoond door de aangesloten PR-bureaus over de hele wereld. Two cents, het Belgische PR-bureau binnen het netwerk, ontving er de Silver Award in de categorie “Integrated Campaigns” voor de 360° after-lockdown communication campaign voor de klant BCCMA, de Belgian Caravan-Camping and Motorhome Association. 

Met de PRGN-awards viert het netwerk elk jaar het uitstekende werk van hun leden en biedt het tegelijkertijd inspiratie en ideeën voor toekomstig werk. 

« Ik ben énorm fier deze award in ontvangst te mogen nemen », glundert Frédéric François, General Manager van Two cents. « Wereldwijd als tweede beste case naar voren komen is een hele eer en de kers op de taart voor het harde werk van heel het team. » 

De winnende campagne in a nutshell 

De campagne liep van mei tot eind juli en had als doel de voordelen van reizen met een camper of caravan te promoten, vooral in dit COVID-19-tijdperk en (potentiële) klanten opnieuw de weg te wijzen naar de showrooms van de leden van de BCCMA na de lockdown. 

Er werd een uitgebreide communicatiestrategie ontwikkeld waarbij zowel online als offline media werd ingezet. Er werden radiospots en animatievideo’s bedacht en uitgezonden, er liepen online campagnes op Facebook en Instagram, de website kreeg een nieuwe landingspagina, nieuwsbrieven gingen de deur uit, inspirerende testimonials werden verzameld, affiches werden ontworpen en verspreid en de actie kon rekenen op heel wat aandacht in zowel de geschreven als de audiovisuele pers. ​ 

De campagne bleek een schot in de roos. Niet alleen was het bereik énorm, de officiële Belgische statistieken van camper- en caravanregistraties - die nauw verband houden met het aantal verkopen – toonden een explosieve stijging in aantallen sinds de opening van de showrooms na de lockdown en doorheen de loop van de campagne. 

« Kijken hoe collega's over de hele wereld uitdagingen hebben aangepakt en opgelost, is vaak een grote stap om nieuwe oplossingen voor je eigen taken te vinden. Onze Awards zijn dus het delen van kennis op zijn best », besluit Robert Bauer, president van PRGN. 
Kirsten Van Pee

Kirsten Van Pee

Managing Partner, Two cents

Delen

Meest recente verhalen

Website preview
Two cents levert nieuwe voorzitter voor wereldwijd PR-netwerk PRGN 
Wereldwijd netwerk van onafhankelijke PR-bureaus tekent koers voor de toekomst uit tijdens ledenconferentie in Nairobi 
media.twocents.be
Website preview
Van keuken tot gevel: de hoogtepunten van Gallery Days 2025
Tijdens de vijfde editie van de Gallery Days stelden toonaangevende merken hun nieuwste ontwikkelingen voor aan pers en professionals uit de sector. Van baanbrekende keukenarchitectuur en verfijnde interieurdetails tot circulaire bouwmaterialen, duurzame installatietechnieken en vernieuwende vloer- en badkameroplossingen – de opstellingen lieten zien hoe esthetiek, innovatie en duurzaamheid steeds meer hand in hand gaan.
media.twocents.be
Website preview
Persuitnodiging: 5de editie Gallery Days 
Een persevenement op het kruispunt van bouw, wonen en design  
media.twocents.be

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Two cents

Two cents is een in Brussel gevestigd communicatiebureau, gespecialiseerd in content marketing, PR, media- en digitale campagnes. Het team van 13 creatieve communicatieprofessionals helpt bedrijven bij het promoten van hun merken, producten en diensten, het genereren van leads, en het verhogen van hun omzet.

Neem contact op met

Auguste Reyerslaan 207 bus 4 1030 Brussel

+32 2 773 50 20

info@twocents.be

www.twocents.be