Two cents levert nieuwe voorzitter voor wereldwijd PR-netwerk PRGN
Wereldwijd netwerk van onafhankelijke PR-bureaus tekent koers voor de toekomst uit tijdens ledenconferentie in Nairobi
Frédéric François, managing partner van communicatiebureau Two cents, is op donderdag 23 oktober voorgesteld als nieuwe voorzitter van het Public Relations Global Network (PRGN), een collectief van meer dan 50 communicatiebureaus, verspreid over zes continenten. Als voorzitter zal François tot eind 2026 de samenwerking tussen de leden verder uitbouwen en de strategische koers van het netwerk bepalen. Hij schuift artificiële intelligentie, digitale ontwikkeling en de strijd tegen fake news naar voren als prioriteiten voor zijn voorzitterschap.
AI en de strijd tegen fake news als speerpunten
Tijdens de PRGN-conferentie in Nairobi gaf François meer tekst en uitleg bij deze visie:
“De manier waarop we communiceren evolueert sneller dan ooit. AI roep ethische vragen op, maar biedt ook ongekende mogelijkheden. Digitalisering is een must voor bureaus hun waarde voor hun klanten willen bewijzen. Tegelijk groeit de nood aan heldere strategieën om de verspreiding van misinformatie tegen te gaan en het vertrouwen in media en merken te versterken. PRGN is het perfecte forum om expertise uit te wisselen en uiteindelijk de business van onze klanten maximaal te boosten.”
De focus op het delen van expertise en het inzetten van nieuwe technologie maakt de kracht uit van PRGN. Halfjaarlijkse conferenties stellen leden in staat persoonlijk banden te onderhouden, maar ook om strategieën te bepalen, diensten te ontwikkelen en best practices te delen.

Nieuwe inzichten
De recente publicatie van de nieuwste PRGN Brand Influence Survey, een internationale enquête die peilt naar hoe consumenten wereldwijd merken vertrouwen en beoordelen, is een mooi voorbeeld van de samenwerking binnen het netwerk. De inzichten uit het onderzoek geven bedrijven en organisaties richting in een communicatielandschap dat steeds sneller evolueert.
"Deze razendsnelle veranderingen zijn voor communicatieprofessionals zowel uitdaging als opportuniteit. Ze bieden ongekende mogelijkheden tot slimmer en efficiënter werken, maar vormen vormt ook een bedreiging voor wie zich niet aanpast aan de markt. Als president zal ik ervoor zorgen dat PRGN niet alleen gelijke tred houdt, maar voorop loopt als een van de sterkste onafhankelijke netwerken ter wereld”, concludeert François.
____________________________________________________________________________________
Over Two cents
Two cents is een BENELUX communicatiebureau met meer dan 25 jaar ervaring, gespecialiseerd in content marketing, PR, media- en digitale campagnes. Het team van 13 creatieve communicatieprofessionals helpt bedrijven bij het promoten van hun merken, producten en diensten, het genereren van leads, en het verhogen van hun omzet. De strategische overname van GOOOST – licentiehouder van Ogilvy Healthcare Belgium – in januari 2025 stelde het bedrijf in staat om uit te breiden naar de sector van de gezondheidszorg, maar ook om alle klanten een nog breder aanbod te bieden.
Over PRGN
PRGN, dat werd opgericht in 1992, is een van 's werelds grootste internationale netwerken van onafhankelijke PR- en communicatiebureaus, met meer dan 50 bureaus, verspreid over zes continenten. De partners van PRGN zijn onafhankelijke, lokale, PR- en marketingcommunicatiebedrijven die expertise en middelen delen en tegelijkertijd breed opgezette communicatiestrategieën bieden aan klanten over de hele wereld.