Two cents valt opnieuw in de prijzen tijdens PRGN 2021 Best Practice Awards

Two cents valt opnieuw in de prijzen tijdens PRGN 2021 Best Practice Awards

Tijdens het jaarlijkse PRGN Awards Gala heeft het Public Relations Global Network (PRGN) de winnaars van de Best Practice Awards 2021 weer bekendgemaakt. Dit jaar vond het event opnieuw digitaal plaats, en werd bijgewoond door aangesloten PR-bureaus uit allerlei uithoeken van de wereld. Two cents, het Belgische PR-bureau binnen het netwerk, ontving maar liefst twee Silver Awards in de categorieën Agency Communication en Client Communications in Covid-19. En dat voor hun ‘Building Together: A new approach’ campagne. 

Het PRGN Awards Gala erkent en bekroont de sterkste campagnes van de PRGN-leden. Daarnaast biedt het event de ultieme gelegenheid om inspiratie op te doen voor toekomstige PR-uitdagingen, zo concludeert ook Alexandra Dinita, president van PRGN:   

« Ons Best Practice Awards-programma biedt de kans om meer dan honderd verschillende campagnes van over de hele wereld te beoordelen, en is ook de uitgelezen opportuniteit voor kennisuitwisseling en biedt inspiratie en ideeën voor toekomstig werk dat de bureaus voor hun klanten doen. » 

Innovatieve Building Together campagne valt in de smaak 

Two cents zorgde er met haar Building Together-campagne voor dat er ondanks de coronapandemie, nieuwswaarde werd gecreëerd voor haar klanten in de bouwsector, wanneer, persoonlijk contact niet mogelijk was en fysieke beurzen afgelast werden.   

Dankzij de digitale rondetafelgesprekken in aanwezigheid van Matthias Diependaele, Vlaams minister van wonen, speelde het PR-bureau in op de nood voor contact met journalisten en zorgden ze voor extra visibiliteit voor de betrokken klanten. De actuele onderwerpen leverden interessante nieuwswaarde op voor de pers. Een informatieve webinar maakte het voor de klanten dan weer mogelijk om virtueel in contact te treden met de consument in afwezigheid van fysieke beurzen. Ten slotte werden er ook aangepaste persberichten uitgestuurd naar specifieke B2C of B2B doelgroepen. 

De Building Together campagne werd zeer goed ontvangen door de pers met maar liefst 52 artikelen, die op hun beurt resulteerden in een bereik van 659 864 personen. Ook de webinar was succesvol met een totaal van 1150 kwalitatieve kijkers uit het vakgebied, met een uiteindelijk bereik van 196 000 personen. De inhoud van deze webinar werd namelijk onder meer ook opgenomen in de nieuwsbrief van Batibouw en de social mediakanalen van de deelnemende klanten en Batibouw. 

Over de winnende campagne zei Frédéric François, General Manager van Two cents, het volgende: 

« Ik ben heel erg fier dat we in de twee categorieën waarin we waren ingeschreven, telkens een Silver Award wonnen. Volgend jaar gaan we resoluut voor goud! » 
Kirsten Van Pee Managing Partner, Two cents

 

Over Two cents

Two cents is een in Brussel gevestigd communicatiebureau, gespecialiseerd in content marketing, PR, media- en digitale campagnes. Het team van 13 creatieve communicatieprofessionals helpt bedrijven bij het promoten van hun merken, producten en diensten, het genereren van leads, en het verhogen van hun omzet.

Two cents
Auguste Reyerslaan 207 bus 4
1030 Brussel