Thema's van Batibouw 2021 in de praktijk

Thema's van Batibouw 2021 in de praktijk

Op 27 februari schiet de eerste digitale editie van BATIBOUW uit de startblokken. Naar goede gewoonte houdt BATIBOUW de vinger aan de pols en schuift het enkele inhoudelijke thema's naar voor die cruciaal zijn voor de toekomst van de sector.

Dit jaar zijn dit: "Water", "Flexibele woonvormen" en "Digitalisering". Meer info over deze thema’s is te vinden in het persdossier van BATIBOUW. 

Wenst u een aantal voorbeelden die deze thema's in de praktijk illustreren? Bekijk dan zeker onderstaande mail.

Als u over deze voorbeelden meer informatie wenst, kunt u met al uw vragen terecht bij de betreffende contactpersoon bij Two cents.

Met vriendelijke groeten,
​Het Two cents team

Water

Hansgrohe: slim watermanagementsysteem

Het slimme watermanagementsysteem Pontos van hansgrohe gaat voor een bewust watergebruik bij de consument. De Pontos Base monitort het waterverbruik en stelt uitgebreide statistieken op voor een duurzaam verbuik. Bij abnormale vaststellingen, wat op een lek kan wijzen, sluit Pontos automatisch de watertoevoer af. De Pontos Scout sensoren worden op elke ‘lekgevoelige’ locatie geplaatst, vb. onder de spoelbak zodat ook kleine lekken tijdig opgemerkt worden. ​

Pontos Base: € 528 excl btw ​
​Pontos scout: € 74 excl btw / stuk ​
​Set (basisunit + 3 scouts): € 749 excl btw

Lees meer

Hansgrohe neemt deel aan de digitale editie van BATIBOUW
Hansgrohe neemt deel aan de digitale editie van BATIBOUW

FACQ: spaarzaam en verantwoord met water

Eén van de grootste ecologische uitdagingen van deze tijd is het spaarzaam en verantwoord omgaan met ons waterverbruik. Gemiddeld verbruiken we zo’n 95 liter water per dag. Het hoeft dan ook geen betoog meer dat het essentieel is ons hierover kritisch na te denken en te kiezen voor duurzame en effectieve oplossingen. FACQ stelt graag enkele technologische pareltjes voor die het mogelijk maken water en geld te besparen zonder in te boeten op comfort.

Leer er alles over in volgend persbericht

Facq neemt deel aan de digitale editie van BATIBOUW
Facq neemt deel aan de digitale editie van BATIBOUW

BMI Belgium: waterbesparend productieproces

Wie duurzaam wil bouwen, kiest voor een bouwproces dat zo weinig mogelijk schadelijke stoffen uitstoot, zo weinig mogelijk energie verbruikt en waarin enkel duurzame en natuurlijke bouwmaterialen gebruikt worden. Maar, vandaag de dag moet er ook rekening gehouden worden met het waterverbruik in die bouwprocessen. De nieuwe betondakpannen van BMI Belgium worden daarom grotendeels gemaakt met opgevangen en gefilterd regenwater uit een speciale eigen regenwaterinstallatie. Bovendien wordt al het afvalwater uit het productieproces hergebruikt in de productie, waardoor er een nullozing is op vlak van productiewater.

Lees meer

Story image

Flexibel wonen

Winsol: een upgrade van de buitenruimte

Flexibel wonen, dat is ook nieuwe leefruimtes creëren. Zeker in deze tijden is het upgraden van de buitenruimte geen overbodige luxe. Winsol lanceert de nieuwe Pergola Z!P en Z!P CUBE. Deze nieuwe terrasoverkapping met doek is beschikbaar met een hellend dak met geïntegreerde regenafvoer (Z!P) of een plat dak als zonnewering met een moderne look (Z!P CUBE). Topdesign en een aantal digitale snufjes maken het verhaal helemaal af. 

Lees meer 

Story image

Accessoiretrends volgens èggo voor een gepersonaliseerder interieur ​

Glazen wanden, vorig jaar reeds een grote hit, blijven ook dit jaar een vaste waarde in het interieurlandschap. Door de installatie van een metalen structuur met glazen panelen is het mogelijk verschillende zones of functies in een kamer af te bakenen, bijvoorbeeld een dressing in de slaapkamer. Bovendien geven ze de ruimte een originele, klassevolle en industriële uitstraling.

Prijs op aanvraag

Lees meer

èggo neemt deel aan de digitale editie van BATIBOUW
èggo neemt deel aan de digitale editie van BATIBOUW

Optimaal binnenklimaat met nieuw VELUX-gamma

Wist u dat we gemiddeld 90% van onze tijd binnenshuis doorbrengen?
​ Vandaag is een optimaal en comfortabel binnenklimaat dan ook meer dan
​ooit van belang. Daarom blijft VELUX innoveren in de markt van hellende
​dakvensters en brengt nu, na de lancering van een eerste versie vorig
​jaar, een volledig nieuw alles-in-één-gamma om de leefruimtes onder het
​dak te optimaliseren: een unieke oplossing op de Europese markt. Meer
​daglicht en een betere zichtbaarheid naar buiten, dat is de belofte van
​de nieuwe 2-in-1 en 3-in-1 serie. 

Richtprijs: vanaf € 604 exclusief BTW. 

Lees meer

Velux neemt deel aan de digitale editie van BATIBOUW
Velux neemt deel aan de digitale editie van BATIBOUW

Mobalpa’s keukens op maat voor een uniek hart van de woning 

De open concept keuken met natuurlijke look van Mobalpa komt het best tot zijn recht in het hart van de keuken en wordt vanzelf een integraal deel van de leefruimte. Dankzij een vlotte en slimme indeling  met opbergsystemen op maat die open nissen en lage lades combineren is alles binnen handbereik. 

Prijs op aanvraag 

Lees meer

Story image

Digitalisering

Digitale inspiratietool hansgrohe

Dankzij de nieuwe inspiratietool helpt hansgrohe zijn particuliere klanten de badkamer van hun dromen te plannen. Via het gratis online platform op de hansgrohe-website selecteert men eenvoudig en snel de gewenste badkamerstijl en vervolledigt deze met bijpassende wastafelkranen, douchesystemen en badkranen. De configurator geeft vervolgens gelijktijdig een volledig prijsoverzicht van de gekozen producten en toebehoren.

Lees meer

Kirsten Van Pee Managing Partner, Two cents
Over Two cents

Two cents is een in Brussel gevestigd communicatiebureau, gespecialiseerd in content marketing, PR, media- en digitale campagnes. Het team van 13 creatieve communicatieprofessionals helpt bedrijven bij het promoten van hun merken, producten en diensten, het genereren van leads, en het verhogen van hun omzet.

Two cents
Auguste Reyerslaan 207 bus 4
1030 Brussel